سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۹
۰ نفر

دادستان تهران از صدور کیفرخواست پرونده روح‌الله زم و برگزاری دادگاه او در هفته آینده خبر داده، اما توضیحی در رابطه با علنی یا غیرعلنی‌بودن دادگاه او منتشر نشده است.

روح الله زم

به گزارش همشهری آنلاین، شرق نوشت: مشخص نیست دادگاه این فرد علنی باشد یا خیر، هرچند طبق قانون، علنی برگزار شدن محاکم اصل است، مگر در اعمال منافی عفت و جرائمی که برخلاف اخلاق حسنه هستند یا دعاوی خصوصی به درخواست طرفین و در حالت سوم علنی‌بودن محاکمه، مخل امنیت یا احساسات مذهبی باشد، محاکم با تشخیص قاضی غیرعلنی خواهند بود.

با توجه به اهمیت پرونده و اتهامات زم، احتمال علنی برگزار شدن این دادگاه بسیار کم است و با نگاهی به رویه دستگاه قضا در رسیدگی به دادگاه‌هایی با محتوای جاسوسی و امنیتی نمی‌توان امید داشت این دادگاه علنی باشد یا جزئیات آن منتشر شود.

کد خبر 482281

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید US ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۵
    0 0
    دادگاه بابک زنجانی چی شد ایا 2 میلیارد یورو پول را از ان گرفتید داد گاه اعضا هیات مدیره موسسات مالی اعتباری چی شد اسم یک نفر انها را اعلام کردید دادگاه هواپیمای مسافری چی شد ، افرادی که با رابطه از سازمان خصوصی سازی کارخانه ها را خریدند و اموال کارخانه را فروختند و فرار کردند گرفتید ؟ خاوری را چرا برنمیگردانید؟ دیگر اختلاس کنند گان را چرا با اسم وعکس در تلویزیون معرفی نمیکنید .